Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Lekker in je vel

Tips voor een gezonde BBQ

Ook zo gek op BBQ-en? Vroeger betekende een avondje BBQ-en voor mij dat ik wel 3 stukken vlees at. Ik ben gek op vlees, en al helemaal als het bereid is op de BBQ. In de loop van de jaren pak ik het echter anders aan. Ik neem één stukje vlees, ga voor écht lekker en véél gezonder. Hoe? Dat kun je lezen in de tips hieronder.

 






Tip 1

Zorg ervoor dat je vlees niet verbrand door indirect te BBQ-en. Dat betekent dat je vlees niet direct boven de kolen gegaard wordt.

 

Tip 2

Serveer een volwaardige maaltijd in de vorm van een 3-gangen menu! Maak hierbij rijkelijk gebruik van groenten en fruit.

 

Tip 3

Ga uit van 1 stuk vlees en combineer dit met250 gram groenten verdeeld over het voorgerecht en hoofdgerecht

 

Tip 4

Maak er een aardappelgerecht bij, bijvoorbeeld gepofte aardappels met kruidenkwark of rozemarijn aardappeltjes in folie-paketjes

 

Tip 5

Gebruik volkoren brood, maak pasta-salades van volkoren-pasta

 

Tip 6

Maak je eigen sauzen en dips met frietsaus en yoghurt. Gebruik verse kruiden!

 

Tip 7

Gebruik fruit als toetje

 

Tip 8

Vergeet worst en hamburgers en kies voor magere vleessoorten, zoals kip en bief en varkenshaas, ga eens voor vis of vega!

 

Tip 9

Stoof groenten met kruiden en olijfolie in een pakketje van bakpapier

Tip 10

Marineer je vlees zelf en wees zuinig met zout.

Tip 11

Geniet!!!



 

 

By

Categorie:

Thema-avonden Mei 2018

Thema-avonden Mei 2018

Tijdens de wekelijks terugkerende thema-avonden op woensdag 19.30h deel ik mijn kennis met jou! Elke maand komt een nieuw thema aan bod. De thema-avonden kun je los volgen, maar zijn ook prima te combineren met een voedingsadvies of met een traject "Relaxed Afvallen". Kom je voor het eerst in mijn praktijk? Dan mag je 1 thema-avond gratis bezoeken! Meld je wel even aan, het aantal plaatsen is namelijk beperkt!

Het passen van de zomerkleding is vaak het moment waarop we besluiten dat er nu echt iets aan ons gewicht moet gebeuren. Het liefst meteen en vooral met een snel resultaat. Vandaar dat de maand mei in  het teken van "Afvallen & Op gewicht blijven, één doel, twéé uitdagingen!" staat. Tijdens deze thema-avond leg ik de relatie uit tussen te snel afvallen en het jojo-effect, de voordelen van langzaam & relaxed afvallen, en krijg je persoonlijk advies over hoe jij daar invulling aan kunt geven.



Kosten:  Kennismaken: 1 thema-avond gratis              Losse thema-avond: €15,-               Knipkaart 10 thema-avonden: €100,-
             De thema-avond is gratis in combinatie met het Relaxed-Afvallen-Abonnement 
Locatie: Wissengrachtweg 25a Hulsberg  
Tijdstip: 19.30h-21.00h  Aanmelden via 06 55 83 26 83

Kom je liever op een ander tijdstip? Dat is mogelijk als je zelf zorgt voor minimaal 2 en maximaal 5 deelnemers

By

Categorie:

7 Goede redenen om nú in Zomer-actie te komen!

Fit en slank de zomer in, met een goed gevoel het strand op, wie wil dat nou niet? Door de zachte winter die tot voor kort soms steeds meer begon te lijken op het voorjaar verlangen we extra naar de zomer! De snijdende kou van de afgelopen dagen drukt ons weer even met de neus op het feit dat we helaas nog even moeten wachten. De feestdagen volgden elkaar snel op de afgelopen winter. De korte tijd tussen kerst en carnaval maakte die periode voor velen niet het meest aantrekkelijke moment om te starten met een gezondere leefstijl. Alhoewel de vraag natuurlijk altijd is wanneer het moment er is dat het wél goed uitkomt om aan die uitdaging te beginnen. 

Gelukkig hebben we nu wel wat extra tijd om ons relaxed voor te bereiden op de zomer! Daarom geef ik je hieronder 7 goede redenen om juist nú je leefstijl en overgewicht aan te pakken!

Aarzel en twijfel dus niet en ga  nú van start, want de tijd vliegt! In mijn achtertuin fluiten de vogeltjes toch al voorjaar.smile

Tips veur Vasteloavend

Carnaval geeft me een vakantie-gevoel. Niets moeten, lekker doen waar we zin in hebben. Uitslapen, in de ochtend wat kokkerellen, lekker lunchen en er vervolgens op uit. Meestal gaan we overdag op stap tot in de vroege avond. Ik geniet vooral van de verkleedpartijen, het schminken, traditionele gerechten koken, met vrienden en fanfare op stap gaan in eigen dorp. Voor mij hoeft alcohol niet perse, en zeker niet elke dag. Ik ben liever fit in de ochtend, ga een rondje hardlopen en vervolgens wat kokkerellen. Je weet immers nooit wie met carnaval aan je eettafel plaats neemt. laughing
Benieuwd naar wat tips om met carnaval je weerstand op peil te houden en de vastloavend een beetje fit door te komen?

By

Categorie:
Lees meer: Tips veur Vasteloavend

Bewegen, sporten en motivatie

Bewegen geeft energie én ontspant, het maakt je blij, ja echt! Bewegen bevordert je concentratie, verbetert je slaap en helpt om af te vallen. Bewegen is goed voor je hart en je stofwisseling. Met voldoende beweging zit je gewoon lekkerder in je vel!

Maar hoe ga je bewegen? Hoe lang, hoe vaak en hoe intensief? En met welk doel? En hoe bouw je op als je meer wilt bewegen? Hoe kom je in beweging als je van nature geen sporter bent en je liever toelegt op een Bourgondische levensstijl? Misschien heb je allerlei pijntjes en klachten waarbij je je afvraagt of het wel goed is om te bewegen en wat goed voor je is. 

By

Categorie:
Lees meer: Bewegen, sporten en motivatie

Slimmer werken

Afgelopen maandag was het "De slimste dag van het jaar" voor MKB-ers. Een inspirerende dag met fijne ontmoetingen en interessante lezingen. Altijd leuk als er een spreker uit de sportwereld komt die zijn wijsheden als coach zodanig weet over te brengen dat je er voor jezelf de pareltjes weet uit te halen. Deze keer deed Toon Gerbrands, direkteur van PSV zijn verhaal over zijn manier van werken. Passie, Actie en Visie waren de kernwoorden. En hoe geweldig was de weliswaar korte maar zeer inspirerende lezing van Jan Willem van den Brandhof over "Slimmer werken" door je linker en rechter hersenhelft beter te benutten. 
Hierdoor werkt je brein met een factor 5 efficiënter!
Over hoe we constante stroom van informatie die op ons afkomt kunnen overleven, dat multitasking niet effectief is en dat burnout synoniem is aan een overbelast brein. Eén van zijn tips was om te gaan mindmappen.

By

Categorie:
Lees meer: Slimmer werken

Kun je met Mindfulness afvallen?

Afvallen doe je natuurlijk vooral door je eetpatroon en leefstijl aan te passen, waarbij ik van mening ben dat aanpassing van je eetgewoonten de allerbelangrijkste factor is. Dat lijkt heel eenvoudig. Maar hoe moeilijk is het voor velen onder ons om af te vallen ondanks dat we weten wat we zouden moeten eten? Hoeveel moeite kost het om de discipline vol te houden en niet weer te vervallen in oude gewoontes? In mijn visie kan Mindfulness ervoor zorgen dat afvallen en op gewicht blijven geen gevecht met jezelf wordt. Zodat je relaxed afvalt én op gewicht blijft.

By

Categorie:
Lees meer: Kun je met Mindfulness afvallen?