Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Oliebollen met een gezonde twist

Oliebollen gezond verklaren is misschien wat overdreven, maar je kunt ze natuurlijk wel een gezonde twist geven. Witmeel-producten zijn niet gezond omdat ze te weinig vezels bevatten, en in olie gebakken oliebollen bevatten uiteraard veel vet. Daar kun je dus wat aan doen. En de suiker? Tja, die hoort er natuurlijk wel bij. Onderstaande oliebollen worden gebakken in de airfryer, en door het toevoegen van lijnzaad en havermout boost je het vezelgehalte. Minder vet en meer vezels, een hele verbetering! 
Ingrediënten voor 20 stuks
Pak oliebollenmix (500g), 2el lijnzaad, 2 el havermout, rozijnen, 1 appel, beetje bloem, 2 el havermout, 1tl kaneel, zonnebloemolie

Bereiding
Schil de appel en snijd deze in stukjes. Bestrooi de stukjes appel met bloem. Bereid de oliebollenmix volgens de aanwijzingen op de verpakking en voeg de overige ingrediënten toe.

Kwast siliconen muffin-vormpjes in met olie en vul ze met een flinke eetlepel beslag. Verwarm de airfryer voor op 180ºC en stel de tijd in op 10 minuten. Bak de muffins 2 tot 3 minuten. Kwast de bovenkant van de muffins in met olie, en laat ze als ze stevig genoeg zijn zonder vorm  verder bakken. Check met een satéstokje of de oliebollen gaar zijn door erin te prikken. Komt de satéprikker droog uit de oliebol, dan is hij gaar. Bestrooi de nog warme oliebollen met poedersuiker.