Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Crumble met appel en blauwe bessen



Mmmmh crumble...een lekker warm, winters toetje maar ook lekker als ontbijt. Boordevol gezonde vezelrijke ingrediënten zoals fruit, havermout en noten. Serveer dit met een bolletje vanille-ijs of met Griekse yoghurt (of kwark als je durft) in plaats van met vanille-ijs, en je maakt dit hemelse gerechtje net weer een tikkeltje gezonder. Lekker en gezond gerechtje voor de feestdagen! 









Ingrediënten voor 4 personen

2 appels, 250gr blauwe bessen, 1 zakje vanillesuiker, mespuntje kaneel.
Voor de kruimellaag: 25gr vloeibaar en ongezouten bak en braadvet met boter aroma, 100gr havermout, 25gr honing, 25gr geschaafde amandelen, 25gr ??? 20gr amandelschaafsel voor het bestrooien van de crumble
Verder: 30 gram geschaafde amandelen ter garnering, per persoon een bolletje vanille-ijs/Griekse yoghurt/kwark, nog wat honing ter garnering.



Bereiding
Dit gerecht kun je in de ochtend voorbereiden en een half uur voor het serveren in de oven zetten.

Hak de pinda's en rooster de gehakte pinda's met 25gr geschaafde amandelen in een pan met anti-aanbaklaag. Rooster voor de garnering van het ijs/yoghurt/kwark nog 30gr geschaafde amandelen. 
Meng de ingrediënten voor de kruimellaag en voeg de geroosterde noten als laatste toe.  Snijd de appels met schil in stukken en meng het fruit met de kaneel en de vanillesuiker. Doe het fruit in een ovenschaal met de kruimellaag er bovenop. Bestrooi het geheel met amandelschaafsel

Zet de oven op 180 graden en bak de crumble 30-40 minuten tot de kruimellaag goudbruin is. In de airfryer lukt dat binnen zo'n  20 minuutjes. Serveer met een bolletje vanilleijs/griekse yoghurt/kwark. Garneer met wat honing en geroosterd amandelschaafsel.

Tip
Neem een bolletje Griekse yoghurt/kwark  ipv vanille-roomijs. Lekker als toetje, ontbijt of bij de brunch.