Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Feestelijke havermoutpap

Havermoutpap
Er komen in de herfst steeds meer van die momenten dat ik ik ineens zin heb in HAVERMOUTPAP! En dat is prima, want havermoutpap heeft zo zijn voordelen. Aangezien ik geen melk-liefhebber ben en ik met veel pijn en moeite aan mijn dagelijkse portie zuivel kom, is havermoutpap voor mij een prima manier om een extra portie zuivel binnen te krijgen. Havermout verzadigt, is vezelrijk, bevat veel B-vitaminen en mineralen en werkt LDL-cholesterol-verlagend. Haver is een sterk gewas dat weinig bestrijdingsmiddelen nodig heeft. Je kunt met havermoutpap eindeloos variëren. En wist jij al dat warm eten meer verzadigt dan een koude maaltijd? Maak er een feestje van met een heerlijke topping van kwark, fruit, honing, cacao, noten, kaneel, yoghurt.  En googel ook eens op hartige havermout!



Ingredienten
Pap: 200 ml halfvolle melk, 50 gram havermout, evt. kaneel, honing
Topping: Naar wens fruit, noten, kwark, yoghurt, cacao-nibs, gedroogd fruit, honing, kaneel, cacaopoeder

Bereiding
Roer de havermout door de melk en breng het geheel al roerend aan de kook. Breng naar wens op smaak met kaneel en honing. Maak van de topping een kleurrijk kunstwerkje, het oog wil ook wat!

Tips
Havermout is hip, dus googel er vrolijk op los, er zijn zat leuke recepten te vinden! In dit recept heb ik de appelpartjes in de airfryer gebakken.
Lekkere combinaties: Appel-kaneel-honing-walnoten, Peer-kaneel-honing-hazelnoten, yoghurt-aardbeien-sinaasappel, kersen-kwark-kokos-cacao. Liever geen melk of afwisselen? Neem dan amandelmelk, sojamelk of een andere melkvervanger. Je kunt havermoutpap ook maken met vruchtensap of water.