Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Pompoen-quiche

Een tijdje geleden droeg mijn pompoenplant 15 bloemen. Mooie vooruitzichten voor een rijke pompoen-oogst! Dus ging ik op zoek naar inspirerende pompoenrecepten om daar vervolgens mijn eigen twist aan te geven. Nu mijn nieuwe website online is wordt het dus tijd om al die recepten te delen. Bij deze dus pompoen-recept nummer 1: Een heerlijke slanke pompoen-quiche met een bodem volgens het recept van Puur Gezond en met Griekse yoghurt in plaats van creme-fraîche.







Ingrediënten
Bodem: 150 gr volkorenmeel, 150 gr magere kwark, 2el olijfolie, 0,5 tl zeezout, 1tl bakpoeder, 2 el paneermeel.
Vulling: 1 el olijfolie, 1 ui, teentje knoflook, 500 gr pompoen, 3 eieren, 3 el Griekse yoghurt, 100 gr feta, peterselie, zwarte peper, zeezout of Herbamare

Bereiden
Meng voor het deeg volkorenmeel, kwark, olijfolie, zeezout, bakpoeder. Vet de vorm in met olijfolie, en bekleed de vorm met het deeg. Prik de bodem met een vork in en bak hem 10 minuten voor op 180 graden. 
Snipper ondertussen de ui en hak het teentje knoflook en de peterselie fijn. Verkruimel de feta en snijd de pompoen in blokjes.
Fruit de uitjes in olijfolie, voeg de knoflook en pompoen toe en laat deze zachtjes mee bakken. Klop de eieren los met de Griekse yoghurt en voeg de helft van de feta toe. Breng op smaak met zout, peper en peterselie.
Bestrooi de voorgebakken bodem met paneermeel. Voeg de warme groenten toe aan het eimengsel en giet het mengsel over de bodem. Bestrooi de quiche met de rest van de feta en zet hem nog 20 minuten in de oven.

Tip: Je kunt de pompoen ook vooraf in de airfryer roosteren (8 min. 200 graden) en de quiche in de airfryer bakken (20 min. 160 graden).