Slide background

Eet gezond & lekker

Slide background

Beweeg slim

Slide background

Adem rustig

Slide background

Ontspan

Slide background

Geniet!

Kipspies van de BBQ

Als ik BBQ kies ik van te voren voor de stijl, bijvoorbeeld Duits, Mediterraan, Aziatisch, arabisch... Hier pas ik dan de vleeskruiden en de groenten/salades/voorgerecht en dessert op aan. Meestal maak ik gebruik van mijn eigen kruidenmixen (zonder zout!), maar ik vind de kruidenmixen van Jonnie Boer ook heel bijzonder. Zo wordt elke BBQ anders, en dat maakt het telkens weer een feest!
Deze keer koos ik voor Aziatisch, en maakte ik een voorgerecht van gegrilde courgette met makreel. De kip heb ik gemarineerd in een Thaise kruidenmix van Jonnie Boer, de salade is volgens het recept van de Oosterse Maaltijdsalade. Ik koos voor kip-dijbeenvlees, omdat dit net iets sappiger blijft op de bbq dan kipfilet. En natuurlijk neem ik scharrelkip. Loopt het water je al in de mond? Lees dan gauw verder!

By

Lees meer: Kipspies van de BBQ

Marokkaanse stoofschotel met kip en koolrabi

Ik hou van variatie, van kruidige stoofpotjes met een zoetje. Wat ik zo heerlijk vind aan Marokkaanse stoofschotels is het gebruik van gedroogde vruchten en dat je naar believen kunt experimenteren met groenten. En uiteraard hoort daar Ras El Hanout bij, een heerlijk geurende Marokkaanse kruidenmix. Ik stel me altijd voor dat elke Marokkaanse kok(kin) zijn/haar eigen geheime Ras El Hanout maakt. Zelf houd ik erg van de geur van kaneel, kardemom en koriander, en mix ik er vrolijk op los. Natuurlijk kun je deze kruidenmix ook gewoon in de super kopen.

Brood-smeersels van kikkererwten

Wist jij dat vleeswaren niet meer behoren tot de Schijf van Vijf? En dat je eens per week een portie peulvruchten zou moeten eten?
Als je daar niet zo'n liefhebber van bent zou je eens aan de slag kunnen gaan met brood-smeersels van kikkererwten. Ik was in elk geval positief verrast! Kikkererwten zijn peulvruchten met een ietwat noot-achtige touch. Je kunt ze dus ook in zoete gerechten verwerken, dus kun je er alle kanten mee op en creatief helemaal los gaan!

Experimenteer er vooral op los met de volgende combinaties of beter nog: bedenk nieuwe smaken! 

Oosterse Maaltijdsalade

Op een zomerse dag vind ik een maaltijdsalade echt héérlijk! De frisheid van komkommer & limoen, de heerlijk zoete mango, knapperige pinda's en de oosterse dressing met vissaus maken van deze salade een heerlijk exotische maaltijd! Lekker bij kip van de bbq, met rijst of andere granen. Deze versie is vegetarisch, maar de salade is ook erg lekker met makreel of stukjes kip.

By

Lees meer: Oosterse Maaltijdsalade

Asperges met knoflookspaghetti, ei en peterselie

Als er één seizoensgroente is waar ik naar uitkijk dan zijn het wel asperges! In het seizoen staan ze bij ons wekelijks wel 2x op tafel. En daar dat is me best een tientje per kilo waard! Mijn lievelingsrecept is de klassieke combi met een hardgekookt eitje, verse peterselie, en ja, liefst roomboter. Met knoflookspaghetti een absolute topper!
Dit doe ik bij uitzondering, meestal vervang ik deze vanwege de verzadigde vetten toch maar door vloeibare margarine met boter-aroma...Maar dat mag de pret niet drukken! Koop wat meer en maak voor de volgende dag aspergesoep!

Brot-schmarren met appel & kaneel

Trots was ik toen ik als meisje van een jaar of 10 mijn eerste eigen recept bedacht had! Mijn moeder deed tijdens onze vakanties in Oostenijk een moord voor kaiserschmarrenm en ik was gek op wentelteefjes. Dus maakte ik een soort van kruising tussen die twee gerechten. Al googelend ontdekte ik deze week dat dit gerecht ook een naam heeft: Brotschmarren of Semmelschmarren. Het lijkt op kaiserschmarren en is gemaakt van broodjes. Een uitstekende manier om oud brood te verwerken, en het lukt ook prima met volkorenbrood ipv semmel. Een heerlijk warm, zacht en zoetig ontbijtje.

By

Lees meer: Brot-schmarren met appel & kaneel

Eten met de seizoenen


Word jij ook zo enthousiast van de eerste Hollandse aardbeien? Of ben je al aan het aftellen voor het aspergeseizoen? Herken jij het gevoel van echt zin hebben in een winters stampotje of erwtensoep? 
Eten met de seizoenen zorgt voor afwisseling en kent vele voordelen!

By

Lees meer: Eten met de seizoenen

Bietenburger

Niet bijzonder fotogeniek, wél erg lekker: Mijn eerste bietenburger. Van horen zeggen kun je ze ook invriezen. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik hou je op de hoogte! Heerlijke vegaburger voor een dagje zonder vlees. Leuke manier om je wekelijkse portie peulvruchten verstoppertje te laten spelen. 

By

Lees meer: Bietenburger

Zoervleisj

Deze absolute topper mag met de Vasteloavend natuurlijk niet ontbreken: Zoervleisj! Heerlijk met friet (uit de airfryer) of lekker klassiek met aardappelpuree en rode kool. Traditioneel marineer je het vlees vooraf in de azijn, maar sinds ik gelezen heb dat zo'n marinade maar een millimeter in het vlees dringt besloot ik deze stap over te slaan. Eerlijk gezegd denk ik dat dit ook iets van vroeger is en dat het gedaan werd om het vlees zo langer te kunnen bewaren. Bij mij zijn overigens niet alle ingrediënten Limburgs. Ik gebruik het liefst rode balsamico-azijn, dat geeft net iets meer smaak, en ipv ontbijtkoek gebruik ik Friese kruidkoek. Natuurlijk koop ik extra lekker rundvlees bij de boer van runderen die lekker buiten gegraasd hebben. Verkrijgbaar bij Boerderijwinkel Grooten te Heerlen. Maak een flinke ketel en bewaar wat je over hebt in kleine porties in de diepvries.

By

Lees meer: Zoervleisj

Oliebollen met een gezonde twist

Oliebollen gezond verklaren is misschien wat overdreven, maar je kunt ze natuurlijk wel een gezonde twist geven. Witmeel-producten zijn niet gezond omdat ze te weinig vezels bevatten, en in olie gebakken oliebollen bevatten uiteraard veel vet. Daar kun je dus wat aan doen. En de suiker? Tja, die hoort er natuurlijk wel bij. Onderstaande oliebollen worden gebakken in de airfryer, en door het toevoegen van lijnzaad en havermout boost je het vezelgehalte. Minder vet en meer vezels, een hele verbetering! 

By

Lees meer: Oliebollen met een gezonde twist

Volkoren Nonnevotte

Ik hou van carnaval én van traditionele recepten. Een vast onderdeel van carnaval is voor mij dan ook het bereiden van die heerlijke vasteloavends-recepten. Waar ik niet van houd is het opgeblazen gevoel na die dagen van al die  vette, zoete en vezelarme voeding. Dus geef ik die traditionele gerechten een gezonde twist. Zo is ook het onderstaande recept voor deze nonnevotte ontstaan. Een beetje anders, maar wel erg lekker. Eet ze als ontbijt met een lekkere portie fruit, of neem ze  mee voor onderweg! Zie een nonnevot als een belegde boterham, met de suiker als kleine zonde... 

By

Lees meer: Volkoren Nonnevotte

Paprika-tomatensoep


Een verrassende combinatie vond ik het, paprika, tomaten en gedroogde abrikozen! Maar wat een héérlijk soepje! Voor het eerst gegeten op oudejaarsavond.  We maken sinds een aantal jaren traditiegetrouw op die dag een wandeling met met onze vrienden Wiel en Leonie.  Aansluitend kokkerellen we samen zowat de hele avond en nemen we bij elk gerecht een passend wijntje. Inmiddels heb ik deze soep alweer zo'n 3x bereid en er mijn eigen draai aan gegeven. Een beetje van Wiel, van Jamie en van mij dus.

By

Lees meer: Paprika-tomatensoep

Kiprolletjes met prosciutto

Kipfilet-rolletjes met prosciutto

Tip voor de kerst: Probeer je recepten van te voren uit, zodat je zeker weet dat je op het moment suprême niet voor verrassingen staat! Het absolute succes van mijn recente kerst-experimenten waren deze kiprolletjes met prosciutto! Heerlijk met geroosterde bospeen  en rozemarijn-aardappeltjes uit oven of airfryer.

By

Lees meer: Kiprolletjes met prosciutto

Supersnelle erwtensoep!

Supersnelle erwtensoep

Heerlijk, erwtensoep! Traditioneel klaargemaakt met spliterwten is lekker, maar bij mij niet meer favoriet sinds ik mijn snelle erwtensoep maak van...diepvrieserwtjes! Ik ben echt fan. De kleur is mooi fris groen, en het smaakt ook frisser. Spliterwten vind ik echt ouderwets. Iets uit de tijd dat we nog geen diepvries hadden. Dus waarom geen gebruik maken van het comfort dat we nu hebben? Natuurlijk kun je ook snelle erwtensoep maken van erwten uit blik/pot, maar dan mis je toch net weer de frisse smaak en de mooie kikkergroene kleur van de diepvries-erwtjes. Hieronder de basis-vega-versie zonder zout. In de tips vind je suggesties voor vleesliefhebbers.

By

Lees meer: Supersnelle erwtensoep!

Linzen-Wortelsoep

Linzen-wortelsoep

Een heerlijk romige soep met peulvruchten! Je kunt hem eten als maaltijdsoep, dan maak je hem eventueel met iets meer vulling. Wil je hem serveren als voorgerecht? Maak hem dan iets dunner door er wat water aan toe te voegen. Ik doe er altijd 500gr groenten in en een halve liter melk. Vaak maak ik dit soort soepen als we snel iets gezonds op tafel willen en ik niet zo heel veel zin heb om uitgebreid te koken. Met een flinke portie soep heb je in ieder geval voldoende groenten binnen. De peulvruchten zijn een goede vleesvervanger. Heb ik daarna nog zin in iets dan is brood met een uitsmijter, een tosti of hartige pannenkoek een mooie aanvulling voor een snelle doordeweekse avondmaaltijd of een zaterdaglunch. Hieronder het basisrecept zonder zout/bouillonblokje.  

By

Lees meer: Linzen-Wortelsoep

2 Variaties op rode kool




Rode kool is mijn absoluut favoriete groente met kerst! Het is de enige groente die ik uit een pot haast net zo lekker vind als zelf gemaakt. Maar kijkend naar de ingrediëntenlijst op het etiket is de keuze snel gemaakt: Ik ga toch liever zelf aan de slag! Er zit vaak namelijk maar 65% rode kool in zo'n glas, en dat kan beter! In het onderstaande recept staan twee variaties: De een traditioneel met appel, de ander verrassend van smaak met sinaasappel, honing en kaneel. De laatste variatie smaakt erg lekker bij bijvoorbeeld eendenborst!

By

Lees meer: 2 Variaties op rode kool

Verlicht de feestdagen!


12 Tips voor een gezonde en relaxte kerst

Kerst is een feest van tradities. Gezellig samen zijn, lekker eten, snoepen, kaarslicht. Vanwege de verjaardag van mijn man op 24 december starten wij al een dag eerder met feesten. En als Bourgondisch keukenprinses ben ik in mijn hoofd natuurlijk al een tijdje bezig met hoe ik onze gasten tijdens deze feestdagen culinair verwen. Liefst zonder al te veel tijd in de supermarkt te moeten doorbrengen in de week voor kerst. Ik heb een vreselijke hekel aan de volle winkels, overbeladen winkelkarretjes en de overdaad alom. Maar het kan anders. Goed plannen en gewoon niet te gek doen is mijn motto. Intussen is onze tweede kerstdag met de buurtjes ook al haast traditie. Ontstaan uit het idee die dag gewoon samen gezellig en actief door te brengen en hetgeen over is van de feestdagen op te eten. Ons belangrijkste motto voor die dag is NO STRESS. Al jaren héél gezellig en relaxt! Ik wens je veel succes met onderstaande tips. Op deze manier is het me de afgelopen jaren niet alleen gelukt om met kerst op gewicht te blijven, vorig jaar was ik na kerst zelfs een kilootje kwijt!

By

Lees meer: Verlicht de feestdagen!

Crumble met appel en blauwe bessen



Mmmmh crumble...een lekker warm, winters toetje maar ook lekker als ontbijt. Boordevol gezonde vezelrijke ingrediënten zoals fruit, havermout en noten. Serveer dit met een bolletje vanille-ijs of met Griekse yoghurt (of kwark als je durft) in plaats van met vanille-ijs, en je maakt dit hemelse gerechtje net weer een tikkeltje gezonder. Lekker en gezond gerechtje voor de feestdagen! 

By

Lees meer: Crumble met appel en blauwe bessen

Gewokte biefstuk met spruitjes & taugé

gezond en lekker kokenIk hou van wokken. Dat gaat lekker snel en is erg gezond. De groenten blijven lekker knapperig en je kookt ze niet in water. De vitamientjes giet je dus niet weg maar eet je lekker op. Wil je de spruitjes wokken, snijd ze dan in vieren. Spruitjes hebben net iets langer nodig. Vandaar dat ik ze stoom in een stoommandje, één van mijn favoriete keukentools. Voor een prikje gekocht bij Ikea. Gestoomde groenten behouden meer smaak en vitamines. Zowel de rijst als de spruitjes bereid ik zonder zout. De biefstuk met taugé en ketjap heeft smaak genoeg!

Pasta met gerookte zalm en spinazie

Veel mensen bepalen eerst wat ze gaan koken en doen vervolgens boodschappen. Bij mij gaat het vaak andersom. Ik koop basisproducten in en zie later wel wat ik ervan kook. Vandaag wilde ik iets maken met gerookte zalm en spinazie. Ik had allerlei ideetjes in mijn hoofd: Japanse noedels, een aardappelgerecht of een Italiaans pasta-gerecht. Het werd deze keer volkorenspaghetti, omdat ik vandaag eens lekker snel wilde koken zonder poespas. Dit simpele gerecht staat binnen 15 minuutjes op tafel! Omdat spinazie erg slinkt versierde ik de borden met een flinke tomaat per persoon. Zo kom je gemakkelijk aan 250gr groenten.

By

Lees meer: Pasta met gerookte zalm en spinazie

Spruitjes!

Ze zijn er alweer een tijdje: Spruitjes! Toch krijg ik er pas zin in als het echt herfst is. Gekookt, in de stamppot, met spekjes ui en kastanjes, ovenschotel, in de quiche of in de pasta. Je kunt er alle kanten mee op. Op deze frisse dag had ik zin in een warme lunch met groenten, dus dacht ik laat ik die spruitjes eens wokken. Het was een smakelijke en snelle ontdekking. Oké, op het schoonmaken na dan...maar daarvan maak je toch gewoon een mindful momentje voor jezelf.

By

Lees meer: Spruitjes!

Dhal van rode linzen

Met het doel om meer peulvruchten op het menu te zetten ontdekte ik tijdens een zoektocht naar recepten Dhal. Dhal is een Indiaas gerecht gemaakt van peulvruchten, in dit geval van rode linzen. De peulvruchten worden  met kruiden en specerijen gekookt tot een brij. Je kunt Dhal als soep eten, maar ook als puree. Heerlijk met een stukje vlees, een portie groenten en wat Griekse yoghurt als bijgerecht. Sinds de ontdekking staat deze aromatische vervanger voor aardappelpuree zo ongeveer eens per week bij ons op tafel!  

By

Lees meer: Dhal van rode linzen

Snel brood met noten en cranberry's

Soms heb ik gewoon ongelooflijk veel zin om mijn eigen brood te bakken. Vooral in de herfst krijg ik die kriebel. Zelf brood bakken heeft iets gezelligs en het ruikt zo heerlijk in huis! Geen zin om het deeg lang te laten rijzen? Probeer dan eens dit recept. Ben je in het bezit van een airfryer dan staat dit heerlijke brood zelfs binnen 40 minuten op tafel! Experimenteer gerust met verschillende noten, gedroogde vruchten en meelsoorten, als het maar volkoren is!

By

Lees meer: Snel brood met noten en cranberry's

Basisrecept volkoren pannenkoeken

Ook zo gek op pannenkoeken? Met dit recept wordt je pannenkoek een gezonde vezelrijke basis voor je ontbijt, lunch of diner. Bovendien is het voor mij daar ik geen melkdrinker ben een mooie gelegenheid om weer wat zuivel binnen te krijgen. Ik maak gebruik van volkorenmeel en gebruik hiervoor allerlei soorten meel. Spelt, boekweit, tarwe of havermout. Als ik wat zout toevoeg gebruik ik gejodeerd zout met weinig natrium. Tijdens een vakantie in Bretagne heb ik inspiratie opgedaan en de pannenkoek herontdekt. Daar vullen ze traditiegetrouw pannenkoeken van boekweitmeel hartig, en eten ze tarwepannenkoeken zoet.

By

Lees meer: Basisrecept volkoren pannenkoeken

Pompoensoep

Met deze manier van soep maken is het niet lastig om aan je dagelijkse portie groenten en zuivel te komen! De basis-ingrediënten voor twee personen zijn in ieder geval altijd 500gr groenten en een halve liter halfvolle melk. In dit recept gebruik ik pompoen met tomaten, maar je kunt allerlei combinaties maken. Het principe is steeds hetzelfde: Uitje met groenten fruiten, melk toevoegen, laten garen en staafmixen maar. Een lekkere smaakmaker voor wat meer pit is bleekselderij. Voeg je wat aardappel toe, bijvoorbeeld bij preisoep, dan wordt je soep heerlijk romig. Je bent extra snel klaar als je groenten zoals courgette, aubergine, zoete aardappel of pompoen met wat olie roostert in de airfryer. En...gebruik verse kruiden uit je kruidentuintje!

By

Lees meer: Pompoensoep

Wortelmuffins

Deze zelfgemaakte muffins zijn lekker, superhandig om mee te nemen, stillen de honger en barsten van gezonde ingrediënten. Als je muffins zelf maakt kun je ervoor zorgen dat een muffin niet te zoet, vezelrijk en een lekker en gezond tussendoortje wordt. Het onderstaand recept bevat wortels. Maar je zou de wortels ook eens kunnen vervangen door geraspte appel of zelfs pompoen. Ik nodig je dus uit om er vrolijk op los te experimenteren.

By

Lees meer: Wortelmuffins

Groente-Challenge: Hoeveel soorten groenten eet jij al?

Ik adviseer mijn cliënten om minimaal 250 gram groenten per dag te eten. Zelf streef ik naar 400 gram per dag. Groenten leveren weinig calorieën, veel vezels en voedingsstoffen. Zoals je wellicht al weet ben ik een fan van variatie. Een tijd geleden las ik dat er wel 150 verschillende soorten groenten bestaan. Nooit bewust over nagedacht en het idee gehad om eens te onderzoeken hoeveel verschillende groenten ik doorgaans eet. En jij? Nu ben ik zelf behoorlijk afwisselend bezig. Nieuwsgierig ging ik op zoek naar een lijst. Ik vond er één op Wikipedia, en begon te tellen...

Feestelijke havermoutpap

Havermoutpap
Er komen in de herfst steeds meer van die momenten dat ik ik ineens zin heb in HAVERMOUTPAP! En dat is prima, want havermoutpap heeft zo zijn voordelen. Aangezien ik geen melk-liefhebber ben en ik met veel pijn en moeite aan mijn dagelijkse portie zuivel kom, is havermoutpap voor mij een prima manier om een extra portie zuivel binnen te krijgen. Havermout verzadigt, is vezelrijk, bevat veel B-vitaminen en mineralen en werkt LDL-cholesterol-verlagend. Haver is een sterk gewas dat weinig bestrijdingsmiddelen nodig heeft. Je kunt met havermoutpap eindeloos variëren. En wist jij al dat warm eten meer verzadigt dan een koude maaltijd? Maak er een feestje van met een heerlijke topping van kwark, fruit, honing, cacao, noten, kaneel, yoghurt.  En googel ook eens op hartige havermout!

By

Lees meer: Feestelijke havermoutpap

Aardappelsoep

De Duitse keuken voelt voor mij altijd een beetje Back to the roots. Vorige week sloten we het kampeerseizoen min of meer af met een weekje vakantie aan de Moezel. Daar aten we tijdens het overbruggen van een regendag in Das Bad in Trier een heerlijke Kartoffel-Lauch-Suppe. 
Zo'n Aardappelsoep is een prima basis voor een heerlijke creme-soepje. Al naar gelang de vulling maak je er een goed gevulde maaltijdsoep, een heerlijke lunch of een voorgerecht van. 

By

Lees meer: Aardappelsoep

Pompoen-quiche

Een tijdje geleden droeg mijn pompoenplant 15 bloemen. Mooie vooruitzichten voor een rijke pompoen-oogst! Dus ging ik op zoek naar inspirerende pompoenrecepten om daar vervolgens mijn eigen twist aan te geven. Nu mijn nieuwe website online is wordt het dus tijd om al die recepten te delen. Bij deze dus pompoen-recept nummer 1: Een heerlijke slanke pompoen-quiche met een bodem volgens het recept van Puur Gezond en met Griekse yoghurt in plaats van creme-fraîche.

By

Lees meer: Pompoen-quiche

Kwarktaart met aardbeien en Griekse yoghurt

Lekker fris en fruitig taartje uit de koelkast. Oké, met suiker, maar minder dan wanneer je gebruik maakt van een kant en klare mix. En met veel gezonde ingrediënten: Havermout, magere kwark, Griekse yoghurt en niet te vergeten: Vers fruit! Bovendien eet je met een stukje taart ook een portie zuivel. Ik maak altijd kleine taartjes in een springvorm van 20cm, wij zijn namelijk maar met zijn tweetjes. Dit heerlijke verwen-taartje is goed voor 6 porties. 

Bloemkoolpizza

Een pizzabodem van bloemkool…daar had ik eerlijk gezegd mijn bedenkingen bij. Vandaag kon ik er echter niet onderuit om de stoute schoenen aan te trekken en de overgebleven bloemkool van gisteren eens aan dit experiment te onderwerpen. Na wat verschillende recepten bekeken te hebben ging ik aan de slag, met een zeer acceptabel resultaat. Omdat ik gekookte bloemkool van gisteren gebruikte, hem niet alvorens te koken heb geraspt en het vocht eruit geknepen heb, voegde ik er een beetje griesmeel aan toe. Ik heb niets tegen het gebruik van een beetje tarwe en ik hoef niet glutenvrij te eten. Dus heb ik wat griesmeel toegevoegd om het eventuele teveel aan vocht uit de bloemkool op te nemen. Dat zou denk ik ook kunnen met wat havermout-meel.

By

Lees meer: Bloemkoolpizza

Bruschetta met gegrilde paprika’s en ansjovis

Tijdens onze vakantie in Ligurië waren we rond lunchtijd regelmatig te vinden op het terras van een bar. Je kon er heerlijke salade’s eten, werd er vóór lunch of diner vaak heerlijk verwend met Stuzichini (Italiaanse tapa’s), en op de kaart stond naast de salades, pizza en pannini meestal ook bruschetta. Genoeg inspiratie dus! Zo tover je in een handomdraai met wat brood van gisteren iets heerlijks op tafel voor bij de borrel, als voorgerecht of lunch.

Gegrilde paprika’s

Ik ben gek op gegrilde paprika’s. Ze zitten boordevol vitamine C, zien er vrolijk uit met die frisse kleuren en je kunt ze in allerlei gerechten gebruiken! Sinds ik in het bezit ben van een Phillips Airfryer maak ik ze regelmatig. Ze lukken uitzonderlijk goed en zijn binnen 10 minuutjes klaar!

By

Lees meer: Gegrilde paprika’s

Brood met roomkaas, verse kruiden en pluksla

Vandaag heb ik voor het eerst héérlijk geluncht uit mijn groentetuintje in potten! 23 Juni  heb ik wortels, pluk-sla, basilicum, komkommer, courgette, peterselie en radijs ingezaaid. Veel te laat maar het ontkiemde binnen 3 dagen en groeide vervolgens als een trein! De pluk-sla is inmiddels klaar om te oogsten, de radijsjes zijn ook bijna klaar, en op de rest is het nog even wachten. De verse tuinkruiden staan er natuurlijk vanaf het voorjaar!

Italiaanse Kruidenmix

Met je zelfgemengde kruidenmixen heb je geen zakjes meer nodig om in een mum van tijd iets lekkers op tafel te zetten. Vandaag maakte ik een heerlijke Italiaanse kruidenmix, die ik gebruik voor pastagerechten en in Italiaanse gehaktballetjes. Handig, goedkoop en zonder zout.

By

Lees meer: Italiaanse Kruidenmix